2. část: Práce s projektem | |
Projekt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Mapový projekt je uložen v textových souborech <projekt>.wm3 a <projekt>.cf3. Při každém uložení souboru je starší verze zachována s názvem <projekt>.wm3.old. Dosud neuložené změny projektu jsou průběžně zapisovány v pracovním souboru <projekt>.wm2$sav.
Funkce a nástroje určené k údržbě mapového projektu, jeho konfiguraci a základní obsluze jsou přístupné z lišty menu a ikonek v horní části okna programu.
Přehled položek textového menu:
vytvoření, ukládání souboru mapového projektu nebo generátoru rastrových podkladů, správce témat, načítání metadat, ukončení programu |
|
vytváření a úprava mapových uzlů, vlastnosti uzlu, mapový pohled |
|
nastavení a ovládání mapového serveru, otevření internetového prohlížeče |
|
nastavení vlastností projektu, mapových témat, metadat, objektů, snímků, grafů, stylů čar, ikon, palet, výčtových typů, přístupových práv, anotací |
|
přečíslování uzlů, kalkulátor, SQL konzole |
|
jazykové mutace |
|
nastavení vzhledu okna programu |
|
nápověda, výběr jazyka programu, copyrigh |
Přehled položek grafického menu:
Ctrl+N |
nový soubor |
|
Ctrl+O |
otevřít existující soubor |
|
Ctrl+S |
uložit změny |
|
|
uložit jako (pod jiným názvem) |
|
Ctrl+X |
editování mapového uzlu (vybraný uzel nebo uzly jsou označeny podbarvením): vyjmout vybraný uzel a vložit do schránky |
|
Ctrl+C |
kopírovat uzel do schránky |
|
V |
vložit uzel ve schránce před vybraný |
|
Ctrl+V |
vložit uzel ve schránce za vybraný |
|
Shift+V |
vložit uzel ve schránce jako podřízený vybranému uzlu |
|
Delete |
smazat vybraný uzel |
|
Ctrl+Insert |
zakládání nových mapových uzlů: vložit před aktivní uzel |
|
Insert |
vložit za aktivní uzel |
|
Shift+Insert |
nový podřízený aktivnímu uzlu |
|
Shift+Enter |
nastavení mapového pohledu |
|
Ctrl+I |
||
Ctrl+W |
||
Ctrl+M |
mapa témat, přidávání a úprava datových zdrojů, tvořících mapová a tabulková témata |
|
Ctrl+D |
definice metadat, umožňuje definovat stromovou strukturu uživatelských popisných údajů |
|
Ctrl+F |
||
Ctrl+J |
editor objektů, ve kterém lze definovat a upravovat uživatelské konstanty, funkce a šablony uživatelských webových prezentací. |
|
Ctrl+L |
editor snímků umožňující uživatelsky definovat grafické kompozice tiskových sestav. |
|
Ctrl+H |
editor grafů obsahující definice šablon grafů pro aktuální projekt a připojené knihovny grafů. |
|
|
definování a správa výčtových typů |
|
Ctrl+R |
definování přístupových práv |
|
Ctrl+T |
správa vlastností projektu |
|
Ctrl+K |
výrazový kalkulátor, pomocí něhož lze provádět různé matematické výpočty a zkoumat aktuální nastavení proměnných a šablon mapového projektu. |
|
|
výběr mutace |
|
|
Soubor: projekt.htm